بحث درباره آزمایشگاه روی تراشه در گردهمایی انجمن شیمی بالینی آمریکا

در شست‌و‌هشتمین‌ گردهم‌آیی سالیانه انجمن شیمی بالینی آمریکا موضوعات مختلفی همچون آزمایشگاه روی تراشه، روش‌های پیشرفته تشخیص و درمان، ویروس زیکا، هپاتیت سی و مباحث متنوع دیگر مورد بحث و بررسی متخصصان این حوزه‌ها قرار گرفتند. همچنین محققان درباره دستکاری ژن‌ها و استفاده از آن در درمان بیماری‌ها به گفتگو پرداختند.
انجمن شیمی بالینی آمریکا (AACC) در ۶۸مین گردهم‌آیی علمی و نمایشگاه آزمایشگاه بالینی سالیانه که در فیلادلفیا از ۳۱ جولای تا ۴ آگوست برگزار شد، پذیرای هزاران متخصص پزشکی و افراد پیشتاز در حوزه سلامت بود. در این همایش پیشرفت‌های اخیر در حوزه تحقیق و توسعه تست‌های پزشکی که به تشخیص دقیق بیماری‌ها و درمان موثرتر آنها کمک می‌کنند، ارائه شدند.
این همایش شامل پنج سخنران کلیدی در حوزه‌های مختلف بود. دکتر جان مکدویت سخنران افتتاحیه این همایش بود که در زمینه آزمایشگاه روی تراشه و چگونگی استفاده از آن در تشخیص بیماری‌هایی همچون سرطان و بیماری‌های قلبی قبل از بروز علائم بالینی آنها صحبت کرد.
سر ریچارد پیتو سخنران دیگری بود که نظر جسورانه خود درباره خطر جهانی مرگ در قبل از سن ۷۰ سالگی را در ۲۰ سال آینده به تصویر کشید. دکتر اندرو فاینبرگ سخنران کلیدی بعدی بود که رابطه میان تغییرات اپی‌ژنتیکی و بیماری‌های عمومی انسان و کاربرد جالبی که این امر روی تشخیص مولکولی و شکل‌های جدید درمان دارد، صحبت کرد. سخنران شهیر دیگری که درباره چاقوی جراحی هوشمند بحث نمود، دکتر زولتان تاکتس بود. این چاقو می‌تواند در طول عمل جراحی تومور، سلول‌های سرطانی بدخیم را از سلول‌های بی‌خطر تشخیص دهد. دکتر مریلین هیوستیس آخرین یافته‌های خود را در زمینه اثر استفاده از شاهدانه روی سلامت عمومی و وضعیت رانندگی و چگونگی تشخیص آسیب‌های ناشی از شاهدانه ارائه کرد.
آخرین مباحث این همایش حول تحقیقات به‌هنگام روی حوزه مراقبت‌های بهداشتی تمرکز داشت. در جلسه «ویروس زیکا، اثرات جهانی و نقش تست‌های تشخیصی»، محققان برتر این حوزه مروری بر همه‌گیری زیکا داشته و مجوز استفاده اورژانسی تست‌های زیکا از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا را مورد بحث قرار دادند. همچنین یک روش تشخیصی خلاقانه مبتنی بر کاغذ برای شناسایی این ویروس معرفی شد.
متخصصان امر در جلسه «تصحیح خطاهای طبیعت و فراتر از آن، نوید ژن‌درمانی» ویرایش ژن با استفاده از روش پیشرفته CRISPR را مورد بررسی قرار دادند. جلسه دوبخشی «فناوری‌هایی که می‌توانند آینده آزمایشگاه بالینی را تغییر دهند»، به فناوری‌هایی اختصاص داشت که قابلیت تغییر تجربه تشخیصی بیماران را دارا هستند. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به هواپیماهای کوچک بی‌سرنشین که نمونه بیماران را جابه‌جا می‌کنند و روش‌های مختلف خون‌گیری از بیماران بدون نیاز به فرو کردن دردناک سوزن در رگ بیمار اشاره کرد. در سه جلسه دیگر که به بیماری هپاتیت سی اختصاص داشت، روش‌های درمان و پیشگیری از این بیماری، آینده این روش‌ها و آخرین پیشرفت‌ها در حوزه تشخیص آزمایشگاهی این ویروس مورد بررسی قرار گرفتند.

منبع:

http://www.prnewswire.com/news-releases/research-on-zika-crispr-and-programmable-bio-nano-chips-draws-20000-attendees-to-68th-aacc-annual-scientific-meeting–clinical-lab-expo-300309295.html

http://nbic.isti.ir/news/55979

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2024 مرکز تحقیقات سیستم های هوشمند و علوم شناختی | ScrollMe by AccessPress Themes