شبکه نروتکس، پیشگامی بین‌المللی در خدمت BCI

شبکه‌ای موسوم به نروتکس با هدف خدمات‌دهی به علاقه‌مندان حوزه فناوری‌های مغز به ویژه رابط مغز و کامپیوتر (BCI) در قاره آمریکا و اروپا فعالیت دارد. این شبکه که نوعی پیشگامی حوزه فناوری‌های مغز است، دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند. تا کنون شرکت‌های نوپایی از کنار این شبکه تاسیس شده‌اند.
شبکه نروتکس (NeuroTechx) یک سازمان غیرانتفاعی بین المللی بوده که با هدف ایجاد انجمن فناوری‌های عصبی در جهان تشکیل شده است. این شبکه فرصت‌های یادگیری زیادی برای افراد فعال در این حوزه ایجاد می‌کند و به عنوان پیشگامی جهانی فناوری‌های عصبی شناخته می‌شود.
در بخشی از سایت این شبکه نوشته شده است که متخصصان، محققان و هکرها در این شبکه به گرد هم آمده تا درباره فرصت‌های همکاری مشترک بین المللی و منطقه‌ای گفتگو کنند. یکی از وظایف این شبکه، ایجاد فضای گفتگو میان متخصصان برای ترسیم فضای کسب و کار و تحقیقات آینده است. همچنین کسانی که در این حوزه بی‌تجربه بوده و در اول راه قرار دارند می‌توانند از فرصت‌های آموزشی این شبکه استفاده کنند. از دیگر وظایف این شبکه، ایجاد ارتباط میان افراد خلاق برای پیاده‌سازی ایده‌ها و تولید محصول است.
این سازمان در ۱۷ شهر جهان در آمریکای شمالی، اروپا و آمریکای لاتین دفتر دارد. این سازمان بیش از ۵۳۰۰ عضو دارد که ۶۷۰۰ نفر از آنها هکرهای نرونی (Neurohacker) هستند. از بدو تاسیس این سازمان تا کنون ۱۵۰ رویداد مختلف توسط این شبکه برگزار شده است.
این شبکه در شهرهای مختلف، نشست‌هایی برگزار می‌کند تا میان افراد ارتباط ایجاد کند. همچنین دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برای افراد علاقه‌مند به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. این شبکه با داشتن یک بولتن خبری تلاش دارد تا آخرین تحولات این حوزه را با اطلاع علاقه‌مندان برساند. این شبکه با برگزاری نمایشگاه‌هایی برای علاقه‌مندانی که به فناوری‌های رابط مغز و کامپیوتر علاقه‌ دارند، فرصت آشنایی با محصولات و ایده‌های جدید را فراهم می ‌کند.
نکته جالب توجه در این است که از کنار این شبکه، شرکت‌های نوپایی نیز تاسیس شده‌اند تا در حوزه مغز و فناوری‌های مرتبط با مغز کار کنند.

منبع :

NeuroTechX

http://nbic.isti.ir/news/57300

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2024 مرکز تحقیقات سیستم های هوشمند و علوم شناختی | ScrollMe by AccessPress Themes